Sunday 21 October 2012

Warna Warni Jelajah Perakite PAS Perak

sarapan pagi di DUN Rungkup, Bagan Datoh
bergambar bersama ahli-ahli PAS Bagan Datoh
bersalam-salaman dengan ahli-ahli PAS Kawasan Teluk Intan
antara saf kepimpinan PAS Negeri yang hadir di program ini di Teluk Intan
bergambar kenang-kenangan berlatarbelakangkan menara condong Teluk Intan
di depan Kompleks Beli Belah TF, Tapah
YDP kite, Ustaz Azmi Murad Yusoff
baru tiba ke Markas Cawangan Kg Rapat Jaya Tambahan, DUN Sungai Rapat, Gopeng
destinasi akhir di DUN Manjoi, Tambun

21 Oktober 2012 - Alhamdulillah, Program Jelajah Perakite PAS Perak yang disertai oleh AJK-AJK dan ahli-ahli Badan Perhubungan PAS Negeri Perak berjaya dilangsungkan siang tadi. Program ini turut disertai oleh AJK-AJK PAS Kawasan Ipoh Timor yang juga mereka merupakan petugas sepenuh masa di pejabat perhubungan. Turut menyerikan program ini, Pengarah Pilihanraya PAS Pusat, Dr Hatta Ramli juga MP Kuala Krai, Naib Presiden PAS Pusat, Dato Mahfuz Omar dan Mantan Ketua Dewan Muslimat PAS Pusat, Ustazah Nuridah Salleh.

Program berjalan bermula jam 5.00 pagi dan berakhir pada jam 5.00 petang tadi. Program jelajah ini berekspidisi ke DUN-DUN yang PAS bertanding dengan dua buah bas; satu ke utara, yang diketuai oleh Pesuruhjaya, Ustaz Abu Bakar Hussain dan bas kedua yang disertai oleh admin, yang menuju ke selatan yang diketuai oleh MB Perak yang Halal, Dato Seri Ir. Hj Mohd Nizar Jamaluddin.

Ekspidisi bas kedua ini bermula dengan bersarapan pagi di DUN Rungkup, Bagan Datoh, diikuti ke DUN Changkat Jong, Teluk Intan dengan edaran risalah, seterusnya ke DUN Chenderiang, Tapah untuk sesi bertemu pengundi, kemudian bertolak melalui lebuh raya ke DUN Sungai Rapat, Gopeng, makan tengahari di Markas Cawangan Kampung Rapat Jaya Tambahan.

Di sebelah petang kami terus ke DUN Manjoi, Tambun untuk menyertai Taklimat PRU 13 di Markas Taman Meru 2C yang merupakan pertemuan kedua-dua bas yang menuju ke utara dan selatan. Program yang disertai oleh AJK-AJK Badan Perhubungan PAS Negeri Perak beserta staff pejabat dan juga Yang Dipertua bersama Setiausaha PAS Kawasan-Kawasan itu menikmati jamuan minum petang di markas ini sebelum bersurai. Di waktu yang sama juga dilangsungkan Santai Bersama Selebriti di Kampung Manjoi bersama Bob Lokman, Hairie Othman dan Leman Raja Lawak.

Program Jelajah Perakite ini diakhiri dengan acara Ceramah di Kampung Manjoi juga pada malam ini.

No comments:

Post a Comment