Thursday 14 June 2012

Apabila manusia rasa hebat lebih daripada Maha Pencipta

Belum ada permohonan rasmi, NGO dakwa Nizar sudah terlewat
Wartawan Sinar Harian
14 Jun 2012
Pemuda Umno dan NGO buat laporan polis terhadap Nizar
Datuk Seri Mohamad Nizar Jamaluddin
 
SENAI – Kesediaan bekas Menteri Besar Perak, Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin menghadap Sultan Johor, Sultan Ibrahim Sultan Iskandar bagi mohon maaf dan beri penjelasan berhubung kenyataan menerusi Twitternya mengenai bidaan nombor pendaftaran WWW 1 disifatkan sebagai tindakan terlewat.

Ketua Penerangan Majlis Penyelaras Gabungan NGO Melayu Negeri Johor (Gabung), Abdullah Md Yusuf berkata, kesediaan Mohammad Nizar memohon maaf membuktikan dirinya bersalah. “Perkara memohon maaf ini agak terlewat,  kerana kami rakyat Johor telah buktikan taat setia dan sayang pada tuanku dengan kehadiran 30,000 rakyat berhimpun tidak kira kaum Melayu, India, Cina dan sejurus selepas itu Nizar sendiri buat kenyataan mohon maaf mengakui  kesalahannya. Lagi di sini

PAS IPOH TIMUR- Bila ada manusia yang dengan rendah hati untuk memohon kemaafan walaupun belum dibuktikan bersalah, ada pulak pihak dah tolong jawabkan  bagi pihak Tuanku Sultan Johor. Jawab pulak dengan merasakan diri mereka lebih hebat daripada Pencipta Sekalian Alam. Gerunnya diri ini. Allah pun memberi peluang hambanya untuk bertaubat sehingga nyawa belum sampai ke halkum, tapi NGO Gabung memberi makna yang YB Dato' Nizar telah terlewat meminta maaf. Kerana mintak maaf selepas dema berhimpun. Marilah kita menilai dengan mata hati bukan dengan mata nafsu. Wallahua'lam.

No comments:

Post a Comment