Tuesday 3 January 2012

Shahrizat nafi letak jawatan menteri, ketua wanita



Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil menafikan beliau telah menyerahkan surat peletakan jawatan kepada Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak.

tenang by election nomination day 220110 shahrizat abdul jalil"Itu tidak benar. Saya tidak pernah beri surat peletakan jawatan. Banyak khabar angin kerana sebenarnya itu yang pembangkang hendak tengok berlaku," katanya kepada pemberita selepas Program Pemantapan Jentera Pilihan Raya Wanita Barisan Nasional (BN) Wilayah Persekutuan, di Kuala Lumpur, semalam.

Shahrizat yang juga Ketua Wanita Umno berkata beliau menyerahkan kepada Perdana Menteri berhubung jawatannya dalam Kabinet.

"Semuanya terpulang kepada Perdana Menteri untuk menentukannya kerana jawatan Kabinet adalah kuasa di atas bahu Perdana Menteri Malaysia," katanya.

Najib sebelum ini menafikan menerima surat peletakan jawatan Shahrizat yang dilanda kontroversi isu projek ternakan lembu, Pusat Fidlot Kebangsaan.

azlan
Sementara itu, Shahrizat yang juga Ketua Wanita BN berkata pihaknya telah mengenal pasti 30 kawasan parlimen yang akan diberikan tumpuan dan perhatian luar biasa daripada jentera pilihan raya Wanita BN.

Katanya kawasan parlimen berkenaan adalah kawasan yang diterajui  pemimpin tertinggi parti pembangkang yang dijangka berjaya dirampas semula oleh BN pada pilihan raya umum ke-13.

"Dari bancian sikap dan maklum balas pemilih yang undi mereka, kita dapati kelemahan mereka amat sangat dari segi karenah, janji kosong dan macam-macam," katanya.

PAS IPOH TIMUR : Letak jawatan atau tidak itu bukan soalnya. Bagi kami rakyat malaysia merasa tertipu oleh kepimpinan orang-orang seperti  ini, "Banyak khabar angin kerana sebenarnya itu yang pembangkang hendak tengok berlaku,"... mentaliti Ketua Wanita BN.. tidak matang.. walhal keluarganya bermasalah.. dgn menipu dana kerajaan.. persoalan tanpa jawaban dr dia dan keluarganya.. sebaliknya org lain pula tersabit kesalahan krn menipu syarikat yg berkaitan keluarganya.. SPRM masih 'tidur lena'.. seolah2 Laporan Ketua Audit Negara danggap sbg suatu kertas tulisan biasa shj... kemudian meletakkan tanggungjwb jwtnnya pula kpd PM.. seolah2 menjdkn PM sbg 'perisai'nya..

yg menyokongnya berkata sebagai pelaburan.. walhal hasilnya berbentuk wang..bukannya keperluan daging atau susu lembu masa akan dtg... ini bermakna BN sendiri telah 'menghancurkan' wawasan 2020 sbg negara maju...iaitu antara ciri-ciri maju ialah tanpa perlu mengimport keperluan dr negara luar sebaliknya mengeksport...

"Semuanya terpulang kepada Perdana Menteri.."
Apakan jd sekiranya PM mahu atau tidak mahu letakkan jawatan Syarizat, dan syarizat tidak mahu??... pasti PM dan kerajaan BN akan dipersalahkan kelak dgn isu lembu keluarga syarizat..

mana idaknya wakil UMNO atau org lain yg menegurnya pun boleh 'dihantar' samsengnya.. tak kiralah Syarizat, Noh... Adakah ini budaya UMNO/BN.. atau mungkin wanita ini adalah pemangkin kpd kejatuhan UMNO/BN.. mana idaknya... PKFZ melibatkan bekas menteri BN, isu tanah melibatkan bekas MB Selangor BN, isu NFC melibatkan keluarga menteri BN, mantan PM dan TPM, isu primekar melibatkan 'org tgh' PM suatu ketika dahulu, la ni ada pula menteri nak tiru jejak ketuanya..etc.. bererti yg tidak dan belum nampak ketirisan, rasuah, 'hidden komisyen', pecah amanah..etc.. mungkin 'dah parah' dlm warga BN.... bagaimana hendak 'perbaiki kerosakkan dlmn' sekiranya NFC pun tak dpt 'diselesaikan'??

Berkoyan2 laporan kpd SPRM..dr M'sia hingga ke Singapura.. NFC masih dikira 'bebas'.. kenapa belum nampak siasatan kpd yg terlibat iaitu suami atau anak Syarizat??.. ada jua laporan SPRM atas cukai cincin??.. dgn jwbn pemilik shj sudah memadai tanpa siasatan??... apa tugas SPRM sebenarnya??..menjaga kepentingan ketua, pemimpin, para menteri dan pro-BN dgn akta rahsia kah??.. Adakah 'akta rahsia' itu boleh membebaskan seseorg mengikut kepentingan??... atau sengaja melewatkan kes sehingga kes menjdi basi dan tidak 'panas'??

No comments:

Post a Comment